Top 10 českých komedií

28. 03. 2017 10:02:29
Ukažte mi jeden jediný národ, který má ve svém filmovém fondu tolik báječných komedií. Aha? Žádný...možná také proto, že my máme Svěráka! Heč!

Snažila jsem se seřadit filmy podle oblíbenosti, ale nejde to, protože všechny patří mezi mé nejoblíbenější, se kterými se mazlím, když mám chuť se trochu zasmát a poslechnout si zase mateřský jazyk. Jsou to filmy, kterým jsem přišla na chuť v různých fázích svého života, ale kterým jsem už roky věrná.❤

O které filmy že to kráčí? A Proč?

Na samotě u lesa – protože jsem to viděla asi tisíckrát a asi tisíckrát to ještě uvidím a bude mě to pořád bavit. A protože už umím scénář slovo od slova a z nějakého důvodu mě uspokojuje, to říct rychleji, než to řeknou ti herci. Ostatní diváci z toho tak nadšeni nebývají, jsou na mě dokonce zlí a říkají, ať sklapnu.

Nej hláška: „Chčije a chčije.“

Léto s kovbojem – protože mě neuvěřitelně baví oblečení paní Kolářové a ten sestřih je taky příšerný, takže bomba. Škoda, že už jsou tyhle módní příšernosti pryč. A navíc by se mi také líbilo, kdy by si někdo chtěl vytetovat moje jméno na hrudník...

Nej hláška: „Já znám v okolí všechny krávy, ale vás jsem tady ještě neviděl.“

Vratné láhve – protože jsem úplně největší fanda pana Svěráka napříč časem, prostorem a paralelními světy a naprosto nezaujatě si myslím, že všechno, co kdy stvořil, je geniální, legendární a hodno Nobelovy ceny za smích.

Nej hláška: „ESO!“

Saturnin – protože také občas žehlím. A když žehlím, tak se potřebuji na něco dívat v televizi, ale když to není Saturnin, tak se celá ošívám a na košilích nechávám na rukávech puky. Takže, abych se vyhnula těmto nepříjemnostem, pouštím si Saturnina do zblbnutí. A zároveň oceňuji skvělý hudební doprovod.

Nej hláška: „Jak říká jedno z nejkrutějších, ale nejpravdivějších přísloví: Kam čert nemůže, nastrčí babu. Teta Kateřina a Milouš, právě dorazili.“

Román pro ženy – protože Simona...a Simona je bohyně. Na divadle i ve filmu vládne. Prostě vejde na jeviště a mně už tečou slzy smíchem. Kam se hrabe Bitner, to se nedá srovnat! Vlastně jí můžu říkat Simča, protože se známe. Já jsem byla na jejím představení v divadle, ona se podívala do hlediště a myslím, že skoro určitě na mě. Takže už jsme v podstatě nejlepší kámošky (Simčo, pak mi nech ty volňásky do první na kase, já si je vyzvednu, dík). No a v Románu pro ženy je prostě boží. Jak jinak.

Nej hláška: „Takže svatba? – Nebude! Si přece nevezmu někoho, kdo volil Bushe!“

Ženy v pokušení – protože oddych, kafíčko, nožky nahoru a (jasně miláčku, klidně běž do fitka...cože, jen na hodinku? No jen to neflákej, dej si klidně na čas) haha hihi jdeme na to.

Nej hláška: „Vystrč prsa, ať si tě někdo všimne a zaplatí ti útratu.“

Mazaný Filip – protože někdy už vám ty Erkilové Poarotové lezou krkem, ale detektivky jsou prostě prima, ačkoliv je někdy už od začátku jasné, kdo je vrah. A parodie na ně jsou ještě lepší.

Nej hláška: „Mám bratra Marlowe.“ - „Hmmm...zapeklitý případ.“

Marečku podejte mi pero – protože pan Sovák byl borec. On mohl mít ve scénáři úplnou kravinu a stejně to dokázal říci tak, až se člověk řeže smíchy. A rozklepaný profesor Hrbolek mi s tou příšernou větou o sveřepých šakalech pokaždé nahání kůži a připomíná mi propocené chvíle při diktátu z češtiny, které nikdy nedopadly dobře.

Nej hláška: „Běda vám! Běda vám, jestli mi to nepůjde!“

Záskok – protože Cimrman. No jo no...sorry, ale to bych nebyla já, aby tady alespoň něco z toho nebylo. Říkáte si asi - Aha, teď jsme jí dostali....tohle přeci není film. Jo, dostali...tak mi to odpusťte a pustě si to na youtube, protože na kanále Jára Cimrman najdete hry zdarma ke shlédnutí! Děkujeme Járo!

Nej hláška: „Tak kampááááák, Kuzmo Kuzmičiiii! – Nó, nemá talent.- Kuzma je támhle!“ Boží.

Slunce, seno, jahody – protože, když se mi začne stýskat po Čechách, tak mě tahle šílená trilogie vždycky ukonejší. Já nevím proč, ale zjistila jsem, že mě nejvíce uklidňuje zvuk cirkulárky v pozadí celého filmu...ale raději nebudu zjišťovat proč. A Evíka prostě žeru. Škoda, že nemám žádnou takovou kamarádku, s takovou by život nabral jistě úplně jiné obrátky.

Nej hláška: „Prosim tě, nedejchej na mě. Táhne z tebe pivo, smrděj ti nohy, jdi si je umejt, dobytku jeden.“

České filmy a nejen tyto jsou opravdu báječné a stojí za to se k nim stále vracet, protože oplývají humorem Čechům vlastním, kterému zbytek světa nerozumí. Zaplať Pánbůh. Proto je to jenom náš poklad...asi jako zbyteček zlatých cihel a prutů pod Českou národní bankou.

Tak co říkáte, není čas na nějakou českou komedii? A které komedie jsou vašemu srdci nejblíže a proč?

Autor: Tereza Lišková | úterý 28.3.2017 10:02 | karma článku: 22.35 | přečteno: 1236x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Poezie a próza

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 6.88 | Přečteno: 100 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 14.48 | Přečteno: 197 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.52 | Přečteno: 197 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.96 | Přečteno: 131 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.09 | Přečteno: 192 | Diskuse
Počet článků 19 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1206

Jsem Češka žijící s Maďarem v Rakousku...tak si nalijte kávu, pohodlně se usaďte a pojďte si přečíst, jaké to je ;) Další články na: http://jestepetminut.cz

 

 

 

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...