Dar od Pána Boha

Každému nadělil Bůh podle svého uvážení. Někomu neskonalou krásu, někomu prudkou inteligenci, někomu fyzickou zdatnost a když se podíval na mě,řekl: „Neboj se, moje drahá, i ty dostaneš velkolepý dar. Říkám mu pracovně Blbý kecy."

„Budeš mít báječnou schopnost v každém okamžiku nevhodně, leč vcelku humorně, komentovat situaci na hranici slušnosti a tady archanděl Gabriel ti bude ty kraviny do ucha napovídat. Nemáš zač!“ dořekl a zářivě se usmál.

Já, omámená Bohovou přítomností, s vděčností dar přijala. „Tak pojď, Gábi,“ vybídla jsem archanděla, aby se ke mně připojil. Ten překvapeně zamrkal řasami a těkal očima mezi mnou a Bohem, jako by nevěřil svým andělským uším. Ale když viděl, že to Bůh myslí vážně, sklopil hlavu a křídla a šel.

Řeknu vám, není to maličkost žít s takovým danajským darem a nebýt odsunuta na okraj lidské společnosti.

Za doby Egypta by mě asi hodili do Nilu, za středověku upálili jako čarodějnici a v zatím neobjeveném kmeni v pralese v Amazonii přivázali liánou ke stromu daleko od lidských obydlí s roubíkem v puse.

Znáte to, když se ocitnete ve společnosti chytrých, ale lehce nadutých lidí? Jak se vzájemně na sebe naparují jako pávi, kdo má větší úspěch, hezčí přítelkyni, delší špičku u bot…a vy vše jen tak tiše pozorujete, zatímco Gábi už začíná plnit svůj úkol. Už to do vás tlačí, vy se začnete usmívat, zatímco se tlak v hlavě zvedá jako v papiňáku a chce to ven. Rudnete a čekáte na vhodný okamžik, nebo na ten moment, kdy někdo tu nálož odpálí. Jako třeba, když se na vás otočí a řekne, je tu něco k smíchu? A to je většinou konec a čas vzít nohy na ramena, aby mě pak nemuseli záchranáři tahat z Vltavy.

Příkladem za všechny budiž jeden z vysokoškolských lavic. Tehdy jsem stála před profesorem, který si mě přísným pohledem měřil a žádal odpověď na vyřčenou otázku, ale mě napadalo asi tisíc odpovědí od lehce laškovných po absurdní, básnička o křišťálové studánce, kde nejhlubší je les a nemravný vtípek, který mi řekl spolužák před zkouškou na chodbě a který jsem nemohla zaboha dostat z hlavy. Jenom ta odpověď, kterou chtěl (teď už netrpělivě prsty klepajícími do notesu) profesor slyšet, ne a ne naskočit. Takže jsem s lehkou úklonou zarecitovala;

Kdo víno má a nepije,

kdo hrozny má a nejí je,

kdo ženu má a nelíbá,

kdo zábavě se vyhýbá,

na toho vemte bič a hůl,

to není člověk, to je vůl. Ehm…Jan Werich.

Rychle popadla index, zmizela z kabinetu, jak nejrychleji to šlo a zanechala konsternovaného profesora na otáčecí židli. Tehdy to vyšlo a termín mi odpustil. Zřejmě si říkal: „Chudák holka, vždyť ona za to nemůže.“

A taky, že jo. Takže, prosím, mějte pro nás pochopení. Máme to od Boha.

Autor: Tereza Lišková | pátek 24.3.2017 9:00 | karma článku: 15,26 | přečteno: 475x
  • Další články autora

Tereza Lišková

Maďar se představuje

9.3.2018 v 11:16 | Karma: 25,69

Tereza Lišková

Než zvednete kotvy

16.11.2017 v 12:44 | Karma: 18,11

Tereza Lišková

Dokonalá matka

22.9.2017 v 8:52 | Karma: 24,88

Tereza Lišková

Babiččiny opulentní obědy

22.6.2017 v 10:42 | Karma: 27,08

Tereza Lišková

S Maďarem v polní kuchyni

28.4.2017 v 10:08 | Karma: 37,08

Tereza Lišková

Top 10 českých komedií

28.3.2017 v 10:02 | Karma: 22,35

Tereza Lišková

Co bude, až rodiče nebudou?

20.3.2017 v 12:43 | Karma: 36,61

Tereza Lišková

Bublinková filozofie

10.3.2017 v 8:35 | Karma: 14,28

Tereza Lišková

Busójárás 2017

6.3.2017 v 11:23 | Karma: 15,54

Tereza Lišková

Jak neumím maďarsky

4.3.2017 v 10:48 | Karma: 28,55

Tereza Lišková

Pan Paprika

2.3.2017 v 8:44 | Karma: 32,59
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1206x
Jsem Češka žijící s Maďarem v Rakousku...tak si nalijte kávu, pohodlně se usaďte a pojďte si přečíst, jaké to je ;) Další články na: http://jestepetminut.cz

 

 

 

 

Seznam rubrik